samedi, novembre 03, 2007

IF THE UNITED STATES IS SAFE..THE WORLD IS SAFE..أمننا من أمن الولايات المتحدة


I know that many of you hate the United States. Many are fans and supporters of Bin Laden. Many wish to see USA weake, unstable and threatned. However, I wat to see the States strong and safe, because I believe that if the USA is safe , we are safe too.
I do not agree with the US policy towards our world especially in Palestine and Iraq. But I aso believe that we must blame ourselves and the Arab-Americans, before blaming the Americans. We must learn to be reponsible and not put responsibilities on the back of the others.
I also believe that safety of the worldis from saty of the US. Imagine if the States is not here, or is weak, Hitler would win the war, Koweit would be part of Iraq, or the Soviet Union would be in place of USA with all its pitfalls and many more.
It is better to support the USA than supporting Ahmadi Najed or Hugo Chavez. I am convinced that the next step of Iran is to get a nuclear bomb which is a threat to the Arab wold before being a threat to Israel itself. Moreover, this crazy increase of gas price is only serving the interests of countries like Iran and Venezuela, thanks to the politics of dictaturs such as Hugo Chavez. this policy does not serve interests of countries like Tunisia.
Let us think again..we shall take lessons from history..we shall not replay our previous mistakes..USA is not that evil that you imagine...the evil is inside you..
الكثير منكم يكره الولايات المتحدة و يعتبرها سبب متاعب العالم و مآسيه..و عدد أكبر يشجع بن لادن و يأمل في مشاهدة الولايات التحدة و رأسها في التراب..و لكنني على العكس من الجميع أعتبر أن أمننا في أمن الولايات المتحدة. يجب أن تبقى أمريكا قوية و آمنة حتى نبقى آمنين. كثيرا ما نلوم الولايات المتحدة بسبب سياساتها في منطقتنا العربية. أنا أيضا ضد سياسة البيت الأبيض في بعض مناطقنا و لكن علينا أن نتعلم محاسبة بعضنا البعض . علينا أن نقر أن الجالية العربية و المسلمة بالولايات المتحدة هي من أكثر الجاليات سلبية و غير قادرة على خدمة مصالحها بأمريكا كما أنها غير قادرة على أن تكون لوبي يناهض اللوبي اليهودي أو غيره بالرغم من أنها أكثر الجاليات ثقافة و غنى. بالتالي لا يجب أن نرمي بالمسؤولية على الولايات المتحدة في حين أننا نشاطرها المسؤولية. تخيلوا العالم دون الولايات المتحدة..لكان هتلر ربح حربه و لكان الكويت مقاطعة عراقية و لربما كان الاتحاد السوفياتي عوض أمريكا مع كل مساوئ الاشتراكية و الشيوعية.
اليوم العديد منا يعيد نفس الخطأ و يساند أحمدي نجاد و هيوغو شافيز بالرغم من أنهما يهددان السلم العالمي. فإيران مصممة على امتلاك السلاح النووي، عاجلا أو آجلا و سيكون موجها بالأساس نحو العالم العربي قبل إسرائيل نفسها كما أن ارتفاع أسعار النفط التي أشعلها الدكتاتور الفينزويلي خيوغو شافيز لا تخدم مصالح دول مثل تونس في حين أنها تخدم مصالح آنية لدول غنية بالنفط مثل فينزويلا و إيران. دعونا نتعلم من دروس الماضي و لا نخطئ مرتين نفس الخطأ..الولايات المتحدة ليست بذلك الشيطان..و إنما الشيطان هو الذي يسكن داخلنا